onsdag 14 mars 2007

Milstolpe och felsökningar

Idag passerade bloggens räknare 2000 unika besökare (obs! inte sidvisningar). Räknaren började mäta från den 12:e januari vilket betyder att ungefär 1000 besök i månaden sker.

För att fira denna milstolpe tänkte jag presentera 20 roliga/underliga sökfraser som personer knappat in på Google och hittat hit på. När folk inte använder " " så har ju sökmotorer en förmåga att bara 'screena' av alla sidor där orden, eller bara några av dem, finns. Hursomhelst måste nedan presenterade besökare alla ha blivit djupt besvikna när de kom till denna dryga Sthlm:ares blogg isället för vad de egentligen sökte :-)

  1. James Bond barnkostymer killar storlek 140
  2. Frisyrer 50-talet
  3. Bra syriansk musik / Syrianska Mp3-låtar hip-hop
  4. Gävle gymnasiefest
  5. Digitalt ryggemblem
  6. Skinnjacka Ford Mercury
  7. Fakta om Thorpe Park
  8. Babbsan stand-up
  9. Bilrace i Madrid
  10. Anja Pärsons flickvän
  11. Videoklipp med Big Brother Carina
  12. Resedagbok Liberia
  13. Ungdomsrevolten yuppie
  14. Fruar som får big dicks i sig
  15. Har Steve barn eller fru
  16. Alla alla bia baba
  17. Happy Days TV ledmotiv
  18. Vad heter killen som är med i Mr. Big Dicks
  19. Led Zeppelin symbolkeps
  20. Bloggenkät rakad

Likt alla andra så får man "porr-träffar" i form av nr. 14& 18. Vissa förstår man överhuvudtaget inte, som nr. 15/16/20, vad besökaren är ute efter. Ska inte avslöja vilken min favorit är än utan tänkte fråga er kära läsare vilken av ovan kandidater ni tycker är den roligaste felsökningen? Rösta under kommentarer!

6 kommentarer:

Anonym sa...

"Har Steve barn eller fru" är ju onekligen en intressant sökning. I och med att Steve är så ovanligt namn i världen, menar jag.

Båda "Big dicks" är ju lite roliga också. Den enda svensk jag hört i vår moderna tid omnämna sin kuk som "dicken" är Benny the Kåpp.

Men jag lägger nog ändå min röst på "Alla alla bia baba". Mest av nyfikenhet över vad fan det betyder. :)

Anonym sa...

Just ja, grattis till 2k! :)

Anonym sa...

ja du,var en del underliga att valja mellan minst sagt. gillar skarpt liraren som sokte pa 50-talsfrisyrer.

juste sida nu nar man har hittat hit. far bli en bira i sommar om jag kommer hem t swe :-)

Anonym sa...

Han, jag antar att det var en man, som sökte på fruar som får big dicks i sig måste ha blivit djupt besviken :-) Den får min röst.

Anonym sa...

Pash: Håller med om att 'Har Steve barn eller fru' minst sagt e intressant. Men det var väl Torkel Petersons karaktär i 'Jalla Jalla' som snackade om "dicken"?

David: Ska nog inte vara några problem med en bira i sommar :-)

Jess: Han måste ha blivit djupt besviken ja... :-)

Personligen så gillar jag skarpt 'har Steve barn eller fru' men kanske än mer 'James Bond barnkostymer killar storlek 140'. Detta då personen e så specifik i sin sökning o verkligen vet vad han/hon e ute efter... :-)

Anonym sa...

Jalla Jalla var det såklart. My bad.