söndag 18 februari 2007

Kommentarer om Gbg

Två kommentarer från veckan om "rikets andra stad".

När före detta hockeytränaren Lasse Falk flyttade ner till Göteborg för att ta över Västra Frölunda så blev han frågad om stämningen mellan Stockholm och Göteborg.
Göteborgaren: "Lasse, vad säger ni egentligen om Göteborg där uppe i Stockholm?"
Lasse Falk: "Vi säger inget... för det finns inget att säga..."

Komikern Magnus Betnér svarade i senaste Parlamentet följande på varför ryssar är så galna.
"Ryssland är precis som Göteborg, en gång i tiden grundat av svenskar men som sedan spårar ur"

Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lasse var på samma spår som mig där. Man sparkar helt enkelt inte på någon som redan ligger.. :)

Anonym sa...

Gnagaren Alex Schulman i sin blogg:

"Nu går jag vidare och presenterar min nya alert - "Göteborg alert". Den innebär att så fort någon person skriver ett mail till mig och har den dåliga smaken att nämna Göteborg, så kommer mailet att studsa. Omedelbart skickas från min mail ett automatiserat meddelande om att jag inte är intresserad av något som har med Göteborg att göra."

Humor!

Anonym sa...

Man borde man fan anamma det :-), tex. att alla besökare på sidan med IP-adresser hemmahörande i Gbg automatiskt får meddelandet "tyvärr så befinner du dej utom civilisation och kan ej nå denna sida, var god att lämna 031-området och försök igen"