onsdag 28 februari 2007

Sneakers

Genom åren har man avverkat X antal sneakers. Man har provat på alla större märken mer eller mindre. De Air Jordans som jag spelade basket i är bland de skönaste jag har haft på mej. Men jag tänkte hålla mej till att ta ut de tre skönaste vardagssneakersna som jag har haft.

1. Reebok Classic White Casual (Översta bilden)
Nästan obestridd etta. De klassiska Reebok-skorna byggde mycket på komforten i en tid då Nike plockade marknadsandelar med sina mer flashiga skor. Reeboks klassiker är både diskret, snygg och riktigt skön. De har allt och lite till med andra ord.

2. Adidas Superstar II (Mellersta bilden till vänster)
Adidas följde upp sin Run DMC-succésko i slutet av 90-talet då Superstar II kom. Skillnaden var att de mer tunna I:orna hade byggts upp på insidan, tex plösen, på nya II:an. Riktigt sköna och snygga.

3. DC Shoe Co USA (Mellersta bilden till höger)
Troligtivs den skönaste streetskon jag har haft på mej. DCs skatepjux var fruktansvärd sköna och det kändes som man gick på luft, vilket även var vad konkurrenten 'Airwalk' syftade på. Däremot så är de större och mer "klumpiga" för att på allvar hota föregående. Men komforten har tagit dem in på topp 3.

Bubblare: Ett par tunna Lacoste vita sportskor, vilket varenda lirare har nuförtiden. En annan bubblare är Nikes casualskor som kan liknas med tidigare Reebok-skon fast mindre sport över den. En diskret Nike-loga gjorde den även riktigt snygg.

Kalkon (Nedersta bilden)
Säger bara Puma. Känns som man glider runt i ett par tajta fotbollspjux. Potentiella skavsårsskor, för en person som aldrig brukar få skavsår, säger allt.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är lite sneakers-freak själv och brukar köpa minst ett par per säsong. Dock har mina Stan Smith och ett par svartgula Puma hängt med för lite för länge nu.

Till våren blir det shopping!

Anonym sa...

Liknande situation på den här sidan, kör på mina Reeboks stenhårt :-) Men nu till våren så får det bli den klassiska uppdateringen. Även om jag inte gillar Puma så e det klockrent att köra svartgult.