onsdag 4 april 2007

Allsvenskans utgång

300 personer inom svensk fotboll fick under allsvenskans kick-off träff tycka till om vilka som de tror vinner respektive slutar i botten. Förmodade topplag var i som ordningen följer: Malmö, Elfsborg, Helsingborg och AIK. Bottenlagen troddes bli nykomlingarna Örebro, Brommapojkarna, Trelleborg samt GAIS.

Här kommer mitt "experttips" av hur den allsvenska tabellen kommer att sluta. Jag har tittat på en del olika aspekter för att ranka alla 14 lag. Dessa har varit de olika lagdelarna, förstärkningar/förluster, skador/interna konflikter, tränare, fjolårsplacering, europaspel, hemmastatistik/konstgräs, försäsongsresultat, förväntningar, etc. Däremot så har jag skiftat lite då jag antar att storlag som får problem kommer köpa sig ur dom.

1. AIK
2. Malmö FF
3. IF Elfsborg
4. Djurgårdens IF
5. Helsingborgs IF
6. Kalmar FF
7. Hammarby IF
8. Örebro SK
9. IFK Göteborg
10. Brommapojkarna
11. Gefle IF
12. Halmstad BK
13. GAIS
14. Trelleborg FF

En stor stark står på spel Pash, dags att leverera din sluttabell, eller snarare de 13 sista platserna... :-)

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Well, i ärlighetens namn så satte du förra årets tabell först också. Det var egentligen min tur att inleda. :)

Du har skapat en jävligt trolig och habil tabell, och därför blir det lite svårt att komma med alternativ.

Fast å andra sidan så var jag ju bättre på det förra året ändå. ;)

Here we go:

01. AIK
02. IF Elfsborg
03. Malmö FF
04. Djurgårdens IF
05. Helsingborgs IF
06. IFK Göteborg
07. Kalmar FF
08. Hammarby IF
09. Halmstad BK
10. GAIS
11. Gefle IF
12. Örebro SK
13. Brommapojkarna
14. Trelleborg FF

Anonym sa...

My bad, antog att du väntade in mitt startskott för att få inspiration... :-)

Det var inte så svårt att gissa vilka skikt de olika lagen kommer att ligga någonstans. Däremot att placera dem specifikt...

Föresten, när vill du inkassera din vinst från ifjol, på måndag innan match kanske?

Anonym sa...

Måndag låter väl lysande. Vi siktar nog på att inta Solna kring 13-rycket. Vi kan höras på förmiddagen och bestämma något mer konkret.

Mot premiärvinst!!

Anonym sa...

Låter kanon! Shit va det ska bli kul att det äntligen drar igång nu.

Anonym sa...

Helt sagolikt! Jag är så sjuuuuukt laddad!!!

Sticker till Åland och lirar hela påsken. Kommer hem på söndag kväll, och sen lär man ju vara i lagom fin form på måndag.. :)