måndag 21 januari 2008

Välkommen hem till Maverick

Termerna "jag skiter i Bajen" och "jag pissar på Djurgården' har fått nya mer realistiska innebörder

Jag har länge haft ovan idé men glömt att göra slag av sak. Nu när jag var inne i derbybutiken på Sergelgatan så kom jag på mej själv om just detta.

Syftet med besöket var egentligen att införskaffa en ny AIK-mössa då min tidigare tydligen har försvunnit efter diverse flyttar. Jag hittade en vit mössa med AIK-emblemet men även en snygg nedtonad cardigan. Väl framme i kassan så kom jag på mej själv om "toalettidén".
- Du, kan jag få se era klistermärken? frågade jag killen i kassan som samtidigt vek ihop mina AIK-prylar snyggt i en kasse.
Killen tog givetvis upp AIK-kollektionen med klistermärken.
- Nej, vilka har ni med Djurgården sa jag för att senare tillägga ...och Hammarby.
- Djurgården? dubbelkollade killen i kassan vars ansiktsuttryck blev än mer förundrat när jag bekräftade att det var just Djurgårdensklistermärkena som jag var intressareade av.

Till killens försvar så har du en mid-twenty kille som precis har rakat av sig håret som med sina vita sneakers och hoodie nyss inhandlat en AIK-cardigan. Det handlar inte om en 40+ mamma som ska köpa en AIK-mössa till sonen Kalle och en Djurgårdströja till andra sonen Nisse i ett och samma köp.

Efter ha hittat två klistermärken, som syns på bilden, och betalat så förklarade jag att jag skulle hem och dekorera muggen och att köpet av klistermärken inte handlade om något annat, vilket fick en och annan AIK-själ bakom mej i kön att börja skratta oavbrutet.

Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du får dem att sitta kvar, bajen och djurgårn har en förmåga att dra sig nedåt skiten :-)

Anonym sa...

Vi får väl hoppas för din del Micke att nästa gång jag e hemma hos dig att jag inte måste pissa eller skita för då kommer ditt handfat vara jävligt äckligt när man e klar ;-) Det mest komiska med det hela är att jag sitter faktiskt på toa med lapptoppen i knät nu i skrivande stund (kanske lite för mycket info), viktigt att pointera att jag inte är hemma hos Micke nu!

Anonym sa...

Underbart att se!! :) Jag började lustigt nog direkt att spekulera i urin/vatten kontra klister och hur länge dom skulle sitta kvar. Man kanske kan lacka fast dom? Fråga tjejen efter genomskinligt nagellack.. :)