fredag 11 maj 2007

Bloggtips!

Jag insåg häromdagen att jag inte sen starten av denna blogg har uppdaterat mina blogglänkar. Nedan ges en kortare introduktion av de bloggar som nu tillkommer till länklistan.

Godisgris: Hittade denna blogg häromdagen då den skriver om AIK och upptäckte även att den länkade till mej (!). Under vinterhalvåret så kändes det ett tag som jag och Pash var de enda som avverkade AIK i bloggosfären. Nu när säsongen har startat så har de tillkommit både allierade och fiender som skriver om det kära svartgula laget. Den här bloggen tillhör den tidigare kategorin. Likt mej så fyller AIK en stor del av sidan som annars kretsar kring privat händelser och annat. För övrigt så bör det nämnas att sidan har en riktigt stilren banner, besök och se själva.

Bruno: Denna blogg drivs av en lirare som är polare till min polare Foeggeln. Likt fallet med förra bloggen så fann jag även länk tillbaks till mej på denna blogg. Hursomhelst, mannen bakom denna blogg befinner sig just nu i Japan där han avverkar ett av sina universitetsår. Likt mej så skrivs ibland inlägg som blir 'inside humour' då det riktas till specifika individer. Men överlag så skriver han på ett komiskt sätt och kulturella skillnader med japanerna speglar en del.

Carl Bildt: Vår utrikesminister driver som ni säkert har hört, och kanske även sett, en blogg. Det skapades debatt kring om han egentligen ska bedriva "dessa sorts aktiviteter". I min mening så kan jag inte hitta något som motsätter detta från att vara demokratiskt, snarare tvärtom. Politiskt intresserade, oavsett skala, och de som följer näringslivet rekommenderas att besöka denna blogg. Bildts artikulerande och konst att leka med ord återfinns, likt hans mediala framträdanden, även här. Sen kan man ju inte komma ifrån att denna man troligtvis är svensk mästare i att hantera debatter när han kombinerar kall fakta och stark framtoning med en gnutta humor.

Henrik Schyffert: Ännu en kändisblogg. Killinggängsmedlemmen Henrik Schyffert driver en blogg som kretsar mycket kring vilka projekt han och hans vänner för stunden håller på med. Det vill säga, om man gillar Killinggänget så bör man besöka denna blogg. Dessutom så återfinns en hel del komiska inlägg/klipp.

Babben Larsson: Den kvinnliga komikern Babben Larsson driver även hon en blogg. Humorfaktorn är hög. Likt Schyffert så kretsar en del av bloggen kring hennes nuvarande projekt i kombination med ett och annat personligt inlägg.

Petter: Musikartisten, tillika rapparen, från Södermalm, a.k.a Petter driver en blogg som kretsar kring musik. Så den rekommenderas för er som gillar hip-hop scenen, old school som nytt skit. Skönt språk används men uppdateras allt för sällan.

Herr Ointressant: En nybörjare i gemet som jag har tänkt länka till en längre tid då han frekvent besökte och kommenterade denna blogg ett tag. En norrlandskille som inte backar för att föra fram sina åsikter, vilket man måste gilla. Tyvärr verkar det som att det var ett tag sen han uppdaterade sin sida, lagt ner sidan?

Cliff Hanger: En erfaren bloggare som 'been around' i bloggvärlden. Hittade till hans blogg via Pash och har sporadiskt kikat förbi. Efter ett längre uppehåll till följd av flytt och problem med bredband så är han nu tillbaks. En idérik herre som skriver om allt mellan himmel och jord, vilket hans bloggs namn bekräftar. Trots att han är Bajare så får han en blogglänk här… :-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade också godisgris nyligen och har tänkt länka dit, så nu gör jag också det..

Kul med mer AIK-intresserade. Men vad hände egentligen med http://gnaget1891.blogspot.com/ ? Dom var på gång fint ett tag, men sen så dog allt.. Trist!

Anonym sa...

Pash: Ja, jag såg att även du var länkad på Godisgris :-) Vi får ta det som ett tecken att vi har hållt fanan högt. Som du säger, bra att nya friska fläktar tillkommer.

Vette fan vad som har hänt med gnaget1891-bloggen. Håller med dej, de började ju bra. De kanske satte ribban för högt i förhållande till sin ambition, men ändå...
Sen verkar ju den tredje AIK-bloggen som Godisgris har länkat till oxå ha problem med uppdateringen.

Cliff Hanger sa...

Man får tacka och bocka! Kul och oväntat att hitta detta beröm. :-) Jag har bara varit inne på din blogg några få, enstaka gånger, men det lilla jag har sett har varit välskrivet och bra. Ja, förutom det svartgula perspektivet förstås. ;-) Jag ska försöka att hitta hit lite oftare.

Cliff Hanger sa...

Jo, en sak till medan jag ändå är här: Är det verkligen du som poserar på fotot med t-shirten "Jävlas inte med stockholmarna!"? Personen i fråga påminner i alla fall om Christian Bales titelroll i "American Psycho" - snygg, psykopatisk och livsfarlig.

Anonym sa...

Cliff: Tackar ödmjukast här oxå för komplimangerna. Känner att vi ser bortom våra lagfärger när vi berömmer varandra :-)

Nej, det e inte jag på bilden, även om jag givetvis har en sådan T-shirt. Ser vad du menar med 'American Psycho'-liknelsen. Man undrade lätt om allt var 100 med författaren när man läste boken, precisionen i detaljerna...

Väl mött i bloggossfären mannen!