söndag 23 september 2007

Mr. Stureplan

Alex Schulman som är Sveriges mest kända och lästa bloggare har ett hjärta som pulserar för det svartgula laget. I en intervju med FANTV levererar han följande citat:

"Fina-i-kanten-djurgårdare men som ändå är lite smutsiga med den där tröjan. För mig blir det så här... jag vill bara...spotta på dom!"

och

"Det finns någonting som är äckligt med djurgårdare som man inte ser någon annanstans. Inte ens hos göteborgare som också är väldigt äckliga. Det finns någonting som är unikt äckligt med djurgårdare"

Andra bloggar om: , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle inte vara specielt stolt över att han e gnagare om jag själv höll på AIK tvärtom skulle skämmas men men nu e man ju inte gnagare så då känns det ju jävligt skönt att han håller på AIK eftersom han är så jävla sorglig och det gäller hans pajas till bror också!

Endast en dag kvar nu till det stora slaget i sthlm!

Unknown sa...

kan bara instämma med föregående talare; tycker schulman är så oerhört patetisk...
sen att döma av utdraget från intervjun så är det väl bara att konstatera att det är en jävla tur att han håller sig till att blogga för inte fan har han talets gåva iaf, fullkomligt bedrövligt sagt...
sen inte sagt att jag fattar varför folk läser hans smörja men det är ju ett fritt land...

Anonym sa...

Hehe grabbar, inga fans av Schulman hör jag... :-) Jag säger som Rikard Norling, dvs. "att säga att man skäms över AIK-supportrar kan inte jag göra."

För övriga läsare så ska det kanske nämnas i sammanhanget att Anonym a.k.a Kranen håller på blåränderna, samt återfinns i Gbg, och Tobias är från Alingsås, som får betecknas som något av en förort till Gbg.

Anonym sa...

Kan tillägga att min åsikt hade vart densamma även om han höll på Djurgården och jag hängde på Stureplan varje helg! ;-) / Kranen

Anonym sa...

Kranen: Hehe, I see, dock så kvalificerar han sig inte till vår "1-0"-tävling... :-)

Anonym sa...

Nja jag hade nog velat haft 1-0 på den snubben. ;-)

Anonym sa...

Nu har Shulman slutat blogga för att det han skrev var inte han själv utan blev till en karaktär som bara skrev det läsarna ville ha, nämligen blod och snaskerier. Otroligt en gnagare med självinsikt! Tummen upp :)